People & Culture Coordinator (w/m/d)
Mandarin Oriental
- Lucerne
- CDI
- Temps-plein
- Koordinierung des Rekrutierungs- und Interviewprozesses für einen schnellen und effizienten Einstellungsprozess
- Korrespondenz mit Kandidaten und Terminvereinbarung für Vorstellungsgespräche
- Koordinierung aller personalrelevanten Vorgänge von Einstellung bis Austrit
- Verwaltung der Mitarbeiterstammdaten und Kontrolle der Dienstpläne
- Vorbereitung von Trainings, Briefen, Dokumenten Formularen
- Ansprechpartner für alle Mitarbeiterbelangen
- Allgemeine administrative Aufgaben
- Abgeschlossene Berufsausbildung im administrativen Bereich oder im Hotelfach
- Erste Erfahrung in einer ähnlichen Position in der gehobenen Hotellerie von Vorteil
- Sehr gute MS Office Kenntnisse
- Diskret, loyal und zuverlässig
- Effizientes Zeitmanagement, Kommunikation und professionelle Präsentationsfähigkeiten
- Ausgezeichnete organisatorische, administrative und zwischenmenschliche Fähigkeiten
- Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse
- Weitere Fremdsprachenkenntnisse sind von Vorteil
- Rabatte auf Hotelaufenthalte und F&B in der gesamten Gruppe
- Family & Friends Rate im Mandarin Oriental Palace, Luzern
- Spezialrate für Swiss Deluxe Hotels
- Spezialrate für E-Cornell Kurse
- Spa Discount
- Weltweite Aufstiegs- und Versetzungsmöglichkeiten
- Learning & Development Möglichkeiten
- Sowie vieles mehr!
Dann freuen wir uns sehr über Ihre Bewerbung***We are looking for a People & Culture Coordinator to join our iconic Mandarin Oriental Palace, Lucerne!The legendary Hotel Palace Luzern first opened in 1906 and is in the city on the shores of Lake Lucerne. After a complete renovation, the Mandarin Oriental Palace, Luzern reopened its doors in September 2022. It comprises 136 rooms and suites offering excellent views over the lake and mountains. Three restaurants, one bar together with a variety of meeting facilities, a Spa and a fitness room roundup our offer for our Guests.As People & Culture Coordinator, you will be responsible for the following tasks:
- Coordinating the recruitment and interview process for a fast and efficient hiring process
- Corresponding with candidates and arranging appointments for interviews
- Coordination of all personnel-related processes from recruitment to termination
- Managing employee data and supervising work schedules
- Preparation of training courses, letters, document forms
- Contact person for all employee matters
- General administrative tasks
- Completed vocational training in the area of administration or hotel management
- First experience in a similar position in the luxury hotel industry an advantage
- Very good MS Office skills
- Discreet, loyal and reliable
- Efficient time management, communication and professional presentation skills
- Excellent organizational, administrative and interpersonal skills
- Very good level of German and English
- Further foreign language skills are an advantage
- Discounts on hotel stays and F&B throughout the entire Group
- Family & Friends rate at the Mandarin Oriental Palace, Lucerne
- Special rate for Swiss Deluxe Hotels
- Special rate for E-Cornell courses
- Spa discount
- Worldwide promotion and transfer opportunities
- Learning & Development opportunities
We look forward to receiving your application!